Erzincan’da Halk Sağlığı Hizmetleri Birimi tarafından kurulan farkındalık standında vatandaşlara astım, kalp sağlığı, tiroit kanseri ve sağlıklı yaşam konularında bilgilendirme yapıldı.
Erzincan il Halk Sağlığı Hizmetleri Birimi tarafından gerçekleştirilen farkındalık etkinliği vatandaşlardan yoğun ilgi gördü. Dört Yol Meydanı’nda kurulan bilgilendirme standında vatandaşlara sağlıklı yaşam konusunda önemli bilgiler aktarıldı.

Etkinlik kapsamında 5 Mayıs Dünya Astım Günü, Tiroit Kanseri Farkındalık Çalışmaları, Tuza Dikkat Haftası ve Kalp Sağlığı Haftası başlıkları altında toplum sağlığını ilgilendiren birçok konuda bilgilendirme yapıldı. Standı ziyaret eden vatandaşlara broşürler dağıtılırken uzman personeller tarafından birebir bilgilendirme gerçekleştirildi.
Halk Sağlığı Hizmetleri Birimi’nde sağlık teknikeri olarak görev yapan Serpil Yılmaz, toplum sağlığını korumanın yalnızca hastalık tedavisiyle değil, hastalık oluşmadan önce bilinçlendirme çalışmalarıyla mümkün olduğunu ifade etti.

“Koruyucu Sağlık Hizmetleri Hayat Kurtarıyor”
Etkinlik hakkında açıklamalarda bulunan Sağlık Teknikeri Serpil Yılmaz, yıl boyunca farklı sağlık haftaları ve özel günler kapsamında toplumun bilinçlendirilmesine yönelik çalışmalar yürüttüklerini belirtti.
Yılmaz, “Bizler Halk Sağlığı Hizmetleri Birimi olarak toplum sağlığını korumak, vatandaşlarımızın sağlık konusunda bilinç düzeyini artırmak ve farkındalık oluşturmak adına yıl boyunca çeşitli çalışmalar yürütüyoruz. Özellikle Sağlık Bakanlığımızın belirlediği özel gün ve haftaları bir fırsat olarak değerlendiriyoruz. Çünkü sağlık alanında en önemli konulardan biri, insanların hastalık ortaya çıkmadan önce bilinçlenmesi ve koruyucu sağlık hizmetlerinden faydalanmasıdır” dedi.
Şehir meydanında kurulan standın amacının daha fazla vatandaşa ulaşmak olduğunu belirten Yılmaz, özellikle yoğun insan trafiğinin bulunduğu alanlarda yapılan çalışmaların farkındalık açısından önemli katkı sunduğunu söyledi.
Astım, Kalp Sağlığı ve Tiroit Kanserine Dikkat Çekildi
Etkinlikte vatandaşlara özellikle kronik hastalıklar konusunda önemli uyarılar yapıldı. Astım hastalığının belirtileri, tiroit kanserinde erken teşhisin önemi, aşırı tuz tüketiminin zararları ve kalp sağlığını korumanın yolları anlatıldı.Uzman sağlık personelleri tarafından vatandaşlara sağlıklı beslenme alışkanlıkları, düzenli egzersiz, stresten uzak yaşam ve düzenli sağlık kontrollerinin önemi konusunda bilgilendirme yapıldı.
Serpil Yılmaz, günümüzde kronik hastalıkların giderek arttığını belirterek şunları söyledi:“Sağlıksız yaşam alışkanlıkları ve bilinç eksikliği birçok hastalığın artmasına neden oluyor. Bizler toplumun bilinçlenmesini sağlayarak daha sağlıklı bireyler ve daha sağlıklı bir toplum oluşturmayı hedefliyoruz. İnsanların hastalık oluşmadan önce gerekli önlemleri alması büyük önem taşıyor.” dedi.
Sağlıklı Hayat Merkezleri Tanıtıldı
Kurulan stantta yalnızca hastalıklar hakkında bilgi verilmekle kalınmadı, aynı zamanda vatandaşlara Sağlıklı Hayat Merkezleri’nde sunulan ücretsiz hizmetler de tanıtıldı.Vatandaşların bu merkezlerde birçok farklı alanda profesyonel destek alabildiğini belirten Yılmaz, “Sağlıklı Hayat Merkezlerimizde fizyoterapistlerimiz, diyetisyenlerimiz, psikologlarımız, sosyal çalışmacılarımız ve birçok sağlık personelimiz görev yapıyor. Vatandaşlarımız burada hem fiziksel hem de ruhsal sağlık açısından destek alabiliyor.
Son yıllarda sağlıklı yaşam konusunda profesyonel destek alma ihtiyacının arttığını görüyoruz. Bu nedenle vatandaşlarımızın bu merkezlerden haberdar olması bizim için oldukça önemli” ifadelerini kullandı.Standı ziyaret eden vatandaşlara merkezlerde verilen hizmetler hakkında detaylı bilgiler aktarılırken, ücretsiz danışmanlık hizmetlerinden nasıl faydalanabilecekleri de anlatıldı.
“Erken Teşhis Birçok Hastalığın Önüne Geçiyor”
Etkinlik boyunca vatandaşların sağlıkla ilgili soruları da uzman ekipler tarafından yanıtlandı. Özellikle kronik rahatsızlığı bulunan bireyler düzenli sağlık kontrolleri konusunda teşvik edildi.Aile hekimliklerinin koruyucu sağlık hizmetlerindeki önemine dikkat çeken Serpil Yılmaz, kayıtlı aile hekimi bulunmayan vatandaşların aile sağlığı merkezlerine yönlendirildiğini belirtti.Yılmaz, “Koruyucu sağlık hizmetlerinin ilk basamağı aile hekimlikleri ve aile sağlığı merkezleridir. İnsanların düzenli kontroller yaptırması erken teşhis açısından büyük önem taşıyor. Erken teşhis sayesinde birçok hastalığın önüne geçmek veya tedavi sürecini daha başarılı hale getirmek mümkün oluyor” dedi.
